Persoane interesate

sâmbătă, 14 aprilie 2012

Ce preferaţi să serviţi la masa de Paşte?

               Încă din copilărie mi s-a întipărit în minte că sărbătoarea Sfântă a Paştelui înseamnă ouă roşii, cozonac, pască şi friptură de miel. Trebuie să vă spun că îmi plac tradiţiile româneşti şi încerc să le respect pe cât se poate dar nu am înţeles niciodată de ce ar trebui să mâncăm miel la masa de Paşte.
              Este un animăluţ atât de drăgălaş şi sincer nu înţelegeam de ce trebuie sacrificat..... Nu îmi place gustul cărnii de miel şi de multe ori cei din jur au încercat să mă convingă să gust dar eu am refuzat....sunt convinsă că poate să aibă un gust plăcut mai ales dacă e preparată aşa cum trebuie dar sincer să vă spun parcă îmi vine în minte imaginea aceea inocentă, drăgălaşă şi nevinovată a mieluţului.
             Mi-am pus de multe ori întrebarea : Oare sacrificarea mielului are vreo semnificaţie religioasă? Am zis că a venit timpul să aflu şi răspunsul...... spre surprinderea mea am aflat că acest obicei nu face parte din rânduiala bisericească sau din pregătirea duhovnicească de Paşte.  De fapt şi de drept mielul era sacrificat de către evrei în Vechiul Testament aşa că nu are nici o legătură cu Noul Testament.
             Concluzia? Friptura de miel este un fel de mâncare ritual care aduce aminte de sacrificarea lui Issus Hristos.
              Nu vreau să fiu înţeleasă greşit dar consider că fiecare este liber să sărbătorească în felul său Paştele .......purtând o discuţie cu persoana pe care o respect foarte mult am ajuns la următoarea concluzie : nu avem nevoie de sărbători şi tradiţii ca să ne aducem aminte  de existenţa Divinităţii , el este prezent în sufletul nostru şi nu avem nevoie de nimic material care să-l întruchipeze.

          Eu vă doresc să încercaţi să vă bucuraţi de prezenţa familiei, prietenilor la masa de Paşte şi să vă  simţiţi împliniţi şi bucuroşi de ceea ce aţi realizat până acum . PAŞTE  FERICIT !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu